dijous, 8 de gener del 2015

Estic fins les pilotes de #lacaixa i el que representa...

Tot comença quan fa uns dies vaig generar el següent twitter:

"m'agradaria més opinions... https://www.triodos estic fins les pilotes de i el que representa"

Per la tarda rebo el següent twitter:

Lamentem el que indiques. Si envies més info i les teves dades per DM, remitirem el cas a l´oficina per al seu coneixement ^MG"

La Caixa sempre m'ha cobrat comissió per qualsevol transferencia que realitzi jo per internet a una altre entitat, mentre que altres entitats com per exemple ING no cobren aquesta comissió. Valgui la pena dir que no tant sols hi tenim les dues nòmines (petites però hi son), tenim algun diner per no quedar al descobert a la primera de canvi (acció que portem a terme com a responsables que som amb el sacrifici que comporta i sobretot per que no et cobrin els corresponents interessos en cas que passi), així com una petita compte d'estalvi que ens varen "recomanar" per evitar comissions de manteniment. Això de per si, ja em sembla prou argumentari per explicar per que estic fins les pilotes, però puc seguir. 

La meva àvia, per mal servei del BBVA va canviar d'entitat i per un tema pràctic va posar la seva llibreta conjuntament a la mateixa entitat on som nosaltres. Com a "favor" segons ells, ens donaven una llibreta sense manteniment el primer any. Passat el primer any, hem fan passar per la oficina i hem diuen que aquesta llibreta ha d'anar vinculada algun tipus de llibreta d'estalvi, producte d'estalvi, assegurança, doncs pel contrari hauran d'aplicar el corresponent manteniment, es veritat que m'ofereixen una compte corrent per evitar el manteniment, però crec que és de calaix que una persona de 87 anys una compte corrent li serveix de ben poc... miserables, però que no veieu el que cobra. Fins a data d'avui no li cobren cap manteniment, en part per que els vaig tenir que "fer reflexionar" que tenint en compte que comparteix llibreta amb mi i tenint en compte les nostres condicions (ho tenim tot domiciliat i tots els rebuts ens els  cobren a través de la Caixa) creia una mica abusiu el que plantejava.

Fins aquí, jo crec que ja queda prou argumentat... però seguim.

Jo sempre he estat relativament orgullós que una entitat com la Caixa, fos catalana... ho se, digueu-me il.lús, ara bé no ajuda gens per la meva part vinculant emotiva amb dita entitat, quan noticies com l'adjunta vinculen al Sr Fainé amb la seva emotiva espanyolitat inseparable... en aquest punt quan les coses estan tant clares i el seu màxim representant no te cap mena de inquietud en posar-se en aquest tipus de "situacions", emfatitza que estigui de la La Caixa fins les pilotes pel que representa i ja tant m'ha fot que el banc sigui espanyol o holandès.

Vaig tenir que canviar de tarja de crèdit per no tenir que pagar manteniment de la tarja, bé fins aquí teòricament cap problema ja que el servei és el mateix, però clar al final penses quan t'assabentes que altres entitats no cobren cap mena de manteniment per la mateixa tarja del per que m'haig de molestar jo a fer canvis? Per que no assumeixen ells aquesta despesa com un servei més?. L'argument de que no poden assumir aquestes despeses de tots els seus clients em sulfura quan m'assabento que altres entitats (ING un altre cop) et paguen per domiciliar rebuts a la seva entitat?

Per cert no m'extendré gaire en que inverteixen els seus diners, ara be que tinguin en plantilla una filla del rei d'Espanya que ara a sobre estat imputada en tot el sidral que tots coneixem o que el Sr Rato ha estat relacionat directa o indirectament amb aquesta entitat...  continua inflant-me les pilotes del que la Caixa representa i podríem sumar la suposada trobada del Sr Fainé amb el Rei d'Espanya per clarificar la seva suposada lleialtat a la corona en cas d'una hipotètica secessió de Catalunya, ect, ect...i si això no és veritat ha sortit els mitjans de comunicació, ja que és molesta en altres situacions també es podria molestar a desmentir-ho. No li cal oi? Doncs això... el que la Caixa representa.

Crec que ja està prou argumentat. La veritat es que si segueixo aquesta entitat, és en primer lloc per la vinculació hipotecaria que hi tinc i en segon lloc per dos empleats (un d'ells ja s'ha retirat) de l'oficina que vaig i per les seves formes no acadèmiques i comercials, si no de pura educació i respecte entre persones, que m'han demostrat les diverses vegades que he anat. En fi, de moment per pur interès, ara bé com a client com a mínim tinc dret a manifestar el que sento, només faltaria.

Tinc més exemples de especulació relacionada amb assegurances i altres però crec que no  cal seguir argumentant el meu twitter.

Vaig per endavant que la meva crida d'opinions vers Triodos no va tenir la resposta que esperava, així que seguiré investigant sobre la suposada Banca Sostenible, tanmateix vist com es comporten les entitats tradicionals, si tot el servei que m'han de donar, és una resposta immediata mitjançant twitter, penso que poder val la pena intentar una aposta diferent, dins les possibilitats que els humils tenim a les nostres mans.

L'allibarement energètic, emmascarat en el país que vivim per un monopoli controlat per una única distribuïdora i un govern que ho permet descaradament, de mica en mica i gràcies a la crisis ha fet perdre la por dels usuaris i molts ja ens hem decidit a buscar altres alternatives que et donin un millor servei i que l'atracament no sigui tant emmascarat (Factor Energia, Som energia...), poder arribat el moment de  fer el mateix amb les entitats bancaries i perdre la por de que t'estant fent un favor "guardant els teus diners". Espero que algun dia... les meves pilotes estiguin també més alliberades i almenys si segueixo sent enganyat, que la meva consciencia, poder enganyada, estigui més tranquil·la pensant que aquells que administren els meus diners ho fan d'una forma més social.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada